خویشتن

یادداشت هایی درباره همه چیز

خویشتن

یادداشت هایی درباره همه چیز

 

 

خداوند End محبت و ENDمعرفت است

 

 

امروز دختر بچه ای 11 ساله از من پرسید به نظر تو خدا مهربان تر است یا مادر؟

در جوابش گفتم: خداوند مادر را آفریده است پس خداوند مهربان تر است که مادر را آفریده

خودش گفت- اما به نظر من مادر مهربان تر است برای اینکه اگر ما کار بدی کنیم مادر باهمه کارهای بدی که کرده ایم هیچ وقت ما را به جهنم نمی اندازد تا بسوزیم اما خدا آدم هایی را که آفریده به جهنم می اندازد تا بسوزند

سوالش ساده بود و تحلیلش نشان می داد که چقدر به خداوند می اندیشد ودر جستجوی مهربانی ها وزیبایی ها خداوندرا با مادر،  نماد محبت وعشق قیاس می کند

  در حالی که به قول فیلم مارمولک خداوند END محبت و END معرفت است

می خواستم بگویم که جهنمی در کار نیست جهنم افسوس کارهای خود مااست وخدا مهربان تر ازهر مادری است اما سکوت کردم تا جواب خودش را پیدا کند چرا که  به اندازه انسان ها راه است برای رسیدن به خدا

 

 

 

ماه آبی

 

من در  26 سال و 194روز پیش در کره ای روبه زمین زندگی می کردم  وبر روی خاکی نرم تر از پنبه  قدم بر می داشتم و بر آسمانش  پروازمی کردم و همراه  با ستاره های دنباله دار بازی گوشی می کردم وهنگامی که نیم کره در تاریکی فرو می رفت  به  صخره ها تکیه می زدم  وساعت ها  به زمین آبی رنگ که ابرهای کوچکی که از آن عبور می کردند خیره می ماندم  نمی دانم چه شد که لحظه ای دچار سر گیجه ای عمیق و طو لانی شدم احساس سبکی کم کم داشت  در من تبدیل به احساس سنگینی می شد وهر لحظه بیشترو بیشترداشت بر سینه ام چنگ می انداخت و مرا خفه می کرد که ضربه ای به من کمک کرد تا خود رابا  صدایی بلندو ممتد  بیابم و زمان فرصت داد تا بدانم در جایی  به نام زمین متولد شده ام   در اینجا  به هر کسی که زیبا باشد می گویند شبیه ماه است از وقتی که به اینجا آمده ام روزگار مرا گرفتار کارهای زیادی کرده است اما گاهی گاهی که خسته می شوم  در تاریکی به دیواری تکیه می زنم و به ماه نگاه می کنم کاشکی می توانستم خودم و تورا به آنجا ببرم  

در روزگار من وتو تنها آدم هایی  می توانند به ماه بروند که بتوانند مدت ها در اتاق های بی جاذبه در هوا معلق بمانند و تحمل پوشیدن لباس آدم کوکی ها را داشته باشند و موشک سواری را دوست داشته باشند.